Exhibition Openings
α.«Ζωγραφίζοντας στο Μουσείο», β.«Νεαρόν Ύδωρ»
2006
Περιγραφή: Εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου (2006-2007) για μαθητές Γυμνασίων, Ενιαίων Λυκείων και ΤΕΕ του Ν. Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της λειτουργίας των μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου:
α. Ζωγραφίζοντας στο Μουσείο: Διαγωνισμός Ζωγραφικής, διάρκειας τεσσάρων μηνών, με θέματα από τις εκθέσεις του Μουσείου, «Παραδοσιακές Ενδυμασίες της Μακεδονίας και της Θράκης, 1860-1960» (μόνιμη) και «Χάλκινα Διακοσμημένα Σινιά» (περιοδική), και
β. Νεαρόν Ύδωρ: Διαγωνισμός Λογοτεχνικού Κειμένου, διάρκειας δύο μηνών, με θέμα το νερό και με αφορμή τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές, Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία».
Αποτελέσματα-Προτάσεις: α. Από το Διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέματα τις παραδοσιακές ενδυμασίες και τα χάλκινα σινιά συγκεντρώθηκαν 155 έργα, από τα οποία 55 έλαβαν διάκριση από την κριτική επιτροπή.
Για την παρουσίαση όλων των έργων των παιδιών διοργανώθηκε από το Μουσείο η έκθεση "Ζωγραφίζοντας στο Μουσείο: Εφήβων Έργα" (17.10.07 - 10.1.08).
Παράλληλα, μεγάλος αριθμός από τα έργα των παιδιών παρουσιάστηκε σε επιτραπέζιο ημερολόγιο του 2008 με τίτλο "Ζωγραφίζοντας στο Μουσείο: Εφήβων Έργα", έκδοση του Μουσείου, που διατίθεται στο πωλητήριό του.
β. Από το Διαγωνισμό Λογοτεχνικού Κειμένου με θέμα το νερό συγκεντρώθηκαν 69 έργα από 72 μαθητές. Από αυτά 22 έλαβαν διάκριση από την κριτική επιτροπή.
Το Μουσείο, μετά από συνεργασία με τους καθηγητές-φιλολόγους των μαθητών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, διοργάνωσε την εκδήλωση "Νεαρόν Ύδωρ: Νεαρών Λόγος" (13.12.2007), στην οποία παρουσιάστηκαν (αυτοσχεδιασμοί, δραματοποίηση, απαγγελία) επιλεγμένα έργα των παιδιών με μουσική υπόκρουση από την ομάδα "Κρουστόφωνο".
Παράλληλα, προγραμματίστηκε από το Μουσείο η έκδοση ενός Τετραδίου Σημειώσεων με αποσπάσματα από τα έργα των παιδιών.
Το Μουσείο, επίσης, ζήτησε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους προτάσεις για συνέχιση της εκπαιδευτικής δράσης "Νεαρόν Ύδωρ: Νεαρών Λόγος".